Liniste si pace in Valea Zalanului…

by admin, iunie 15, 2015

Incep prin a va povesti cum am aflat de Valea Zalanului. Eram in avion, ne indreptam spre o destinatie din afara tarii si am rasfoit o revista in care era prezentat un articol despre Valea Zalanului. Peisajul infatisat in poze mi-a starnit interesul si mi-a ramas in suflet, iar la intoarcere, am inceput sa caut informatii despre acest loc. Afland numai lucruri frumoase despre printul Charles si casele sale, eu si sotul meu, am decis sa mergem in Valea Zalanului si sa vedem cum stau de fapt lucrurile :)

In 1998, printul Charles a vizitat Transilvania si a fost fascinat de aceste meleaguri. Din acel moment, el s-a implicat intr-un proiect care are ca scop pastrarea traditiei si protejarea peisajului cultural prin promovarea turismului si recuperarea arhitecturii traditionale. Printul a cumparat mai multe gospodarii traditionale pe care le-a restaurat cu mare grija si le-a transformat in case de vacanta pentru el si turisti.

In 2008, printul a achizitionat un vast domeniu in Valea Zalanului, un satuc izolat in padurile Covasnei care cucereste prin istorie si prin peisajul de poveste. Aici a functionat si o fabrica de sticla, in care a fost produsa sticla colorata pentru ferestrele bisericii Sf. Mihail din Cluj si Bisericii Negre din Brasov. Fabrica apartinea familiei Kalnoky din Valea Crisului.

Drumul spre Valea Zalanului a fost acceptabil per total, cu mentiunea ca ultimii 7 km de la Aita Seaca sunt pe drum forestier, iar semnalul de la mobil se pierde complet. Intr-un final, am ajuns in sat, l-am traversat incet sub privirile curioase ale localnicilor, iar pe partea stanga, inainte de intrarea in padure am gasit conacul.

Intrand in curte, am gasit casute mici care impresionau prin arhitectura traditionala si multa verdeata. Fiecare camera are farmecul ei datorita pieselor de mobilier restaurate si obiectelor traditionale, iar confortul nu lipseste, fiecare camera avand o baie complet functionala.

Am fost cazati trei nopti aici, am fi vrut mai mult, dar se apropia venirea printului si casele trebuiau eliberate pentru a face pregatirile necesare. Nu am fost cazati in camera lui, fiind ocupata de niste turisti englezi. Ghidul ne-a povestit ca nu se fac pregatiri speciale pentru print, acesta locuieste pe parcursul vizitei intr-o camera obisnuita ca oricare turist (camerele au acelasi pret), iar bucatele pregatite sunt la fel precum cele gustate de noi la pranz si cina.
Am tot intrebat oamenii despre printul Charles, iar senzatia noastra a fost ca oamenii il plac, il admira si ii sunt recunoscatori pentru ca ii ajuta in acest fel sa isi pastreze traditiile si autenticitatea. Ghidul ne-a povestit ca a avut ocazia sa il cunoasca personal si ne-a spus ca este un om bun, un adevarat gentleman si ca iubeste natura, fiind pasionat de botanica.

Cat timp am fost cazati aici nu am avut acces la cablu, internet sau telefon, dar a fost un lucru bun pentru ca altfel nu am fi apreciat cu adevarat peisajele superbe si oamenii minunati de aici. Ne-am bucurat de liniste, de zilele insorite, am citit intinsi pe iarba, ne-am plimbat mult prin sat, am vorbit cu localnicii, am facut un mic traseu pana la pajistea cu flori care este foarte indragita si de printul Charles… A fost minunat! :)
Mancarea este foarte buna si suficienta, pretul poate parea maricel la prima vedere, dar se merita. Bucataresele din conac ne-au pregatit mancaruri traditionale care au fost pe placul tuturor. Am luat pranzul si cina alaturi de ceilalti turisti straini (am intalnit aici americani, englezi, olandezi, dar si o romanca care e casatorita cu un englez) cu care am discutat despre frumusetea acestui loc si multe altele :)
Am observat ca majoritatea turistilor erau straini, dar cei pe care i-am intalnit aici au fost foarte draguti, amabili si foarte incantati de tara noastra. Acestia erau fascinati de traseele cu caruta pana la stana unde aveau ocazia sa vada animale, sa admire peisajul si sa se bucure de un picnic in mijlocul naturii.

Am avut ocazia sa vedem un pui de urs (din fericire, l-am vazut cand ne plimbam prin sat, era pe deal, la marginea padurii :)), o caprioara, un iepuras si sa ascultam pasarile cantand de dimineata pana seara… :)

Stiu ca m-am cam lungit cu acest articol, dar incerc sa exprim sentimentele frumoase pe care le-am trait aici si sper ca v-am convins sa vizitati acest loc. Eu cu siguranta o sa revin aici cand o sa mai am ocazia :)